Το website σας έχει αρκετή επισκεψιμότητα, αλλά δεν πουλάτε όσο θα θέλατε. Γιατί συμβαίνει αυτό; Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι επισκέπτες σας εγκαταλείπουν έναν ιστότοπο πριν από τη μετατροπή, δηλαδή την αγορά.
1. Το call-to-action είναι κρυμμένο
Η διάρκεια προσοχής των χρηστών στο διαδίκτυο είναι πολύ μικρή, συγκεκριμένα διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα. Εάν ένας δυνητικός πελάτης δεν βρει αυτό που ψάχνει αμέσως, θα ψάξει αλλού. Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν οι άνθρωποι κάνουν online αναζήτηση, στην πραγματικότητα δεν διαβάζουν το περιεχόμενο, το σαρώνουν. Αυτό σημαίνει ότι όλο το υπέροχο περιεχόμενο για το οποίο έχετε αφιερώσει τόσο πολύ χρόνο πιθανότατα δε θα διαβαστεί.
Οπότε τι πρέπει να κάνετε;
Οι “αναγνώστες” συχνά εξετάζουν μόνο επικεφαλίδες και κουκκίδες, οπότε αν το περιεχόμενό σας είναι καλά οργανωμένο, μπορεί να καταφέρετε να παραμείνουν στη σελίδα σας.
Ωστόσο, εάν το call-to-action, δηλαδή η παρότρυνση για δράση, δεν είναι σαφές και ορατό, οι επισκέπτες σας θα εγκαταλείψουν τη σελίδα σας χωρίς να συνεχίσουν στην αγορά γιατί πολύ απλά δε θα ξέρουν πώς να προχωρήσουν.
Έτσι, για να διασφαλίσετε ότι οι επισκέπτες σας θα γίνουν πελάτες σας, πρέπει το CTA σας να είναι όσο το δυνατόν πιο προφανές.
Είπαμε να το κάνετε πιο σαφές και ορατό, αλλά μην το παρακάνετε!
Το να έχει μία σελίδα πάρα πολλά CTA είναι εξίσου κακό, αν όχι χειρότερο, από το να μην έχεις καθόλου ή να έχεις ένα που είναι δύσκολο να το δει κάποιος.
2. Δυσκολεύετε την εμπειρία του επισκέπτη σας
Η τοποθέτηση μακροσκελών φορμών επικοινωνίας και αναδυόμενων CTA σε όλη τη σελίδα κάνει τη ζωή δύσκολη στους επισκέπτες και μειώνει ακόμη περισσότερο την πιθανότητα να τους κάνετε πελάτες σας.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν πρέπει να συμπληρώσουν αυτές τις φόρμες για να μπορέσουν να δουν το περιεχόμενό σας.
Το κόλπο είναι να βρείτε τη λεπτή γραμμή ανάμεσα στο να πάρετε τα στοιχεία που θέλετε από τον πελάτη, χωρίς να τον κουράσετε και να τον χάσετε. Αυτό θα το πετύχετε πιο εύκολα, εάν το προϊόν που θέλει να αγοράσει ο χρήστης αξίζει τον κόπο, οπότε και θα προσπαθήσει περισσότερο να το αποκτήσει.
3. Η φόρμα επικοινωνίας/αγοράς ζητάει πολλές πληροφορίες
Κι ενώ ο χρήστης έχει πειστεί να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας, εκεί στο τελευταίο βήμα της αγοράς, τον χάνετε!
Αναρωτιέστε τι πήγε λάθος, τι τον δυσκόλεψε και τι δεν του άρεσε με αποτέλεσμα να αποχωρήσει από το checkout.
Συνήθως οι μεγάλες φόρμες επικοινωνίας η φόρμες παραγγελίας, ζητάνε πολλές πληροφορίες κι λεπτομέρειες για τον πελάτη, με αποτέλεσμα ο χρήστης να κουράζεται και να προτιμήσει να κάνει την αγορά του από κάποιο website που του προσφέρει μία πιο εύκολη και σύντομη εμπειρία.
Πάντα οι χρήστες προτιμούν τον πιο σύντομο δρόμο, οπότε θα πρέπει να τους ζητάτε μόνο τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες, αλλιώς κινδυνεύετε να τους χάσετε.
Επίσης, ένα άλλο πρόβλημα, είναι τα «Απαιτούμενα πεδία» (Required fields), όπου δε μπορεί κάποιος να υποβάλλει τη φόρμα ή την παραγγελία εάν δεν τα συμπληρώσει.
Οπότε αν κάτι δε λειτουργήσει σωστά εκεί, τότε τον χάνετε. Τα συχνότερα προβλήματα είναι:
– ότι γίνεται reload ολόκληρης της σελίδας εάν ο χρήστης προσπαθήσει να κάνει υποβολή της φόρμα ενώ δεν έχει συμπληρωθεί κάποιο απαραίτητο πεδίο, με αποτέλεσμα να χάνονται τα συμπληρωμένα στοιχεία από τα υπόλοιπα πεδία.
– ότι υπάρχουν απαραίτητα πεδία με στοιχεία που ο χρήστης δυσκολεύεται ή δε μπορεί καν να συμπληρώσει.
4. Δεν προωθείτε το δέλεαρ!
Λέγοντας δέλεαρ ή hook, εννοούμε όλα αυτά που μπορούν να κάνουν τον επισκέπτη να νιώσει ότι αν αγοράσει από εσάς θα κερδίσει περισσότερα, απ’ ότι σε κάποια άλλη ιστοσελίδα ή να νιώσει αξιοπιστία απέναντι στην επιχείρησή σας, άρα να αισθάνεται ασφάλεια με την αγορά του.
Εάν δε χρησιμοποιείτε αυτά τα hooks δεν είναι τόσο εύκολο να πείσετε το χρήστη να αγοράσει, αφού δεν έχει κάτι περισσότερο να κερδίσει.
Κάποια παραδείγματα είναι τα:
Urgency hooks
“Τελευταία τεμάχια”, “-20% σε όλα τα προϊόντα μας για λίγες μέρες μόνο”, “Προσφορά”, “Δωρεάν μεταφορικά για αγορές άνω των 60€” είναι hooks που κάνουν τους χρήστες να νιώθουν την ανάγκη να αγοράσουν άμεσα για να μη χάσουν την ευκαιρία.
Supremacy hooks
“#1 στην προτίμηση του κοινού” ή “Rated #1”, “Best seller”, όπου δείχνει ότι πρόκειται για ένα προϊόν που το επιλέγει όλος ο κόσμος, άρα πρόκειται για ένα πολύ καλό προϊόν και πρέπει να το αποκτήσουν κι εκείνοι.
Liabity hooks
“Guarantee”, “Εγγύηση επιστροφής χρημάτων”, “Ασφαλείς τρόποι πληρωμής”, όλα αυτά τα hooks δείχνουν την αξιοπιστία σας και κάνουν τους χρήστες να σας εμπιστεύονται.
Αυτά τα στοιχεία πρέπει να τα τοποθετήσετε σε εμφανή σημεία κι να τους δώσετε αρκετή έμφαση ώστε να τα δουν αμέσως οι επισκέπτες σας και να τους κερδίσετε!
BONUS!!
1) Δημιουργήστε ένα απλό animation που καθοδηγεί το μάτι του επισκέπτη.
Τραβήξτε αμέσως τα βλέμματά με ένα animation. Οι σύγχρονοι web designers συχνά δημιουργούν απλά micro animations ή ελκυστικά γραφικά που τραβούν την προσοχή του επισκέπτη και, στη συνέχεια, κατευθύνουν την προσοχή στην παρότρυνση για δράση (CTA).
Το animation προσφέρει μία διασκεδαστική και συναρπαστική εμπειρία στο χρήστη και είναι εύκολο στην κατανόηση και απλό στην πλοήγηση.
2) Τοποθετήστε τον αριθμό τηλεφώνου σας στην κεφαλίδα (και βεβαιωθείτε ότι είναι clickable!)
Η περιήγηση από κινητό έχει επισκιάσει την παραδοσιακή περιήγηση από σταθερό υπολογιστή. Κι επειδή και ο αριθμός τηλεφώνου σας είναι call-to-action για επικοινωνία, είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι οι mobile users μπορούν να σας καλέσουν εύκολα με τη χρήση συνδέσμου κινητού τηλεφώνου στην κεφαλίδα του website σας.
3) Χρησιμοποιήστε sticky header στον ιστότοπό σας για βελτιωμένη πρόσβαση.
Sticky header είναι η κεφαλίδα που μένει πάντα στο πάνω μέρος της σελίδα κατά το scrolling, έτσι ώστε ο χρήστης να μην χρειάζεται ποτέ να σκρολάρει μέχρι την κορυφή για να βρει το call-to-action σας ή το τηλέφωνό σας.
4) Προσθέστε ένα κουμπί call-to-action στο κέντρο της hero image της σελίδας σας.
Η προσθήκη ενός κουμπιού ή ενός συνδέσμου στη hero image τη φέρνει ακριβώς στο κέντρο της προσοχής του επισκέπτη σας όταν φορτώνει για πρώτη φορά τη σελίδα. Όσο πιο ξεκάθαρο κι ελκυστικό είναι το call-to-action σας, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να το ακολουθήσει ο χρήστης και να καταλήξει να αγοράζει από εσάς!