white

Τι είναι το “www.” στις ιστοσελίδες; Τι πρέπει να προσέξετε;

11669276 20945851 scaled

Το “www” σε μια ιστοσελίδα αναφέρεται στην συνήθη ονομασία για το υποσύνολο του Domain Name System (DNS) που χρησιμοποιείται για να αναφέρεται σε ιστοσελίδες στον Παγκόσμιο Ιστό (World Wide Web). Αρχικά, το “www” χρησιμοποιήθηκε για να δηλώσει ότι μια συγκεκριμένη διεύθυνση ήταν ένας διακομιστής που φιλοξενούσε τις ιστοσελίδες και για να διαφοροποιήσει τις ιστοσελίδες από άλλους τύπους υπηρεσιών που μπορεί να παρείχε ένας διακομιστής, όπως τα FTP (File Transfer Protocol) ή τα SMTP (Simple Mail Transfer Protocol).

Σήμερα, η χρήση του “www” είναι περισσότερο θέμα προτίμησης και συνήθως δεν έχει κάποια σημασία για τη λειτουργία της ιστοσελίδας. Οι περισσότερες ιστοσελίδες μπορούν να προσπελαστούν είτε με τη χρήση του “www” (π.χ., www.example.com) είτε χωρίς αυτό (π.χ., example.com).

Όσον αφορά την ταχύτητα φόρτωσης και την κατάταξη στην Google, η παρουσία ή έλλειψη του “www” στο domain name δεν επηρεάζει απευθείας αυτούς τους παράγοντες. Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η ποιότητα του κώδικα, η ποιότητα της φιλοξενίας της ιστοσελίδας, ο όγκος του περιεχομένου και άλλοι παράγοντες απόδοσης του δικτύου. Οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, κατατάσσουν τις ιστοσελίδες βάσει πολλών παραγόντων, αλλά η παρουσία ή έλλειψη του “www” δεν είναι κρισιμότατη για αυτό.

Συνοψίζοντας, είναι καθαρά θέμα προτίμησης εάν θέλετε να περιλαμβάνεται το “www” στο domain name σας ή όχι. Δεν επηρεάζει την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας ή την κατάταξή της στην Google.

Περιπτώσεις που πρέπει να προσέξετε αν το url θα είναι με www ή χωρίς www:

Όσον αφορά την καταχώριση ενός URL στο Google Analytics και στο Google Search Console, πρέπει να λάβετε υπόψη τη διαφορά στη μορφή του URL όταν περιλαμβάνεται ή όχι το “www.” στην αρχή.

Συνήθως, οι ιστότοποι μπορούν να προσπελαστούν τόσο με τη μορφή “www.example.com” όσο και με τη μορφή “example.com”. Οι δύο αυτές μορφές θεωρούνται διαφορετικά URLs από τους διακομιστές, παρά το γεγονός ότι αναφέρονται στον ίδιο ιστότοπο.

Για την καταχώριση στο Google Analytics, πρέπει να αποφασίσετε ποια μορφή θέλετε να χρησιμοποιήσετε (με ή χωρίς το “www.”) και να τηρήσετε αυτήν τη μορφή σε όλες τις αναφορές σας. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω των ρυθμίσεων του προφίλ σας στο Google Analytics.

Όσον αφορά το Google Search Console, μπορείτε να καταχωρίσετε και τις δύο μορφές του URL (με και χωρίς το “www.”) για να βεβαιωθείτε ότι οι αναφορές καλύπτουν όλες τις πιθανές παραλλαγές. Στο Google Search Console, μπορείτε να προσθέσετε τόσο το “www.example.com” όσο και το “example.com” ως ιδιοκτησίατής σας.

Συνοψίζοντας, για την καταχώριση στο Google Analytics, πρέπει να επιλέξετε μία μορφή URL (με ή χωρίς το “www.”) και να τηρείτε αυτήν τη μορφή. Στο Google Search Console, μπορείτε να προσθέσετε και τις δύο μορφές για να καλύψετε όλες τις πιθανές παραλλαγές.

Image by vectorjuice on Freepik

Share this post!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Τελευταία Άρθρα