Μία επιτυχημένη καμπάνια Google ads μπορεί να κάνουν την επιχείρησή σου ακόμα πιο επιτυχημένη αν η καμπάνια διαμορφωθεί σωστά.
Ο κόσμος του marketing έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια και οι διαφημίσεις της Google είναι μία από τις πλατφόρμες που συμβάλλουν σε αυτή την αλλαγή. Πράγματι, οι διαφημίσεις της Google είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους της διαδικτυακής διαφήμισης επί πληρωμή.
Οι διαφημίσεις της Google επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να “κερδίσουν” οποιονδήποτε χρησιμοποιεί την Google ως μέσω αναζήτησης πληροφοριών. Οι διαφημίσεις της Google, αν εφαρμοστούν σωστά μπορούν να σου προσφέρουν ένα μεγάλο αριθμό ατόμων που θέλουν ακριβώς αυτό που προσφέρεις. Εάν δεν έχεις μέχρι τώρα λογαριασμό στην Google Ads για την επιχείρησή σου ή δεν τον χρησιμοποιείς θα πρέπει να σκεφτείς πολύ σοβαρά να ξεκινήσεις να εκμεταλλεύεσαι την πλατφόρμα.
Για να έχεις επιτυχημένη καμπάνια Google ads πρέπει πρώτα να μάθεις τι είναι
Τι είναι οι διαφημίσεις της Google;
Σχεδόν κάθε φορά που βλέπεις μία διαφήμιση με το link μίας επιχείρησης στη πρώτη (δεύτερη, τρίτη) θέση στα αποτελέσματα της αναζήτησης της Google, δεν είναι μόνο αποτέλεσμα ενός καλού SEO (search engine optimization) αλλά και του ότι η επιχείρηση έχει δημιουργήσει μία καμπάνια διαφήμισης στη Google.
Μέσω της Google Ads (γνωστή και ως Google AdWords), πληρώνεις για να έχει η επιχείρησή σου μία διαφήμιση στη Google η οποία να εμφανίζεται σε πελάτες που ψάχνουν για σχετικούς όρους-λέξεις στα Google Search και Google Maps. Οι διαφημίσεις της Google είναι ένα εργαλείο κλειδί του ψηφιακού μάρκετινγκ για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να δημιουργήσει διαφημίσεις με ουσία να εμφανίζονται σε συγκεκριμένους ανθρώπους (επίδοξους πελάτες).
Μέσω της Google Ads, πληρώνεις για συγκεκριμένα, μετρήσιμα αποτελέσματα, όπως πόσα κλικ έχουν γίνει στην ιστοσελίδα σου και πόσες κλήσεις στην επιχείρησή σου. Η δομή είναι γνωστή ως pay-per-click (PPC) campaign. Ορίζεις ένα ανώτατο όριο δαπανών για μία μηνιαία καμπάνια διαφήμισης της Google, την οποία η Google θα εφαρμόσει αυτόματα και εσύ μπορείς να επιλέξεις να εφαρμοστεί τοπικά ή παγκοσμίως ανάλογα τί χρειάζεται η επιχείρησή σου.
Πως λειτουργούν οι διαφημίσεις της Google;
Τώρα που γνωρίζεις τί είναι οι διαφημίσεις της Google, μπορεί να αναρωτιέσαι πως λειτουργούν. Όταν ξεκινάς τη διαφημιστική δαπάνη, πρώτα πρέπει να ορίσεις στην Google ποιους από τους τρεις παρακάτω στόχους θέλεις να πετύχεις:
- Να αυξήσεις τις κλήσεις στην επιχείρησή σου
- Απευθείας περισσότερους επισκέπτες στο κατάστημά σου
- Να οδηγήσεις το κοινό σου στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σου
Έπειτα, θα πρέπει να επιλέξεις εάν η διαφήμισή σου θα εφαρμοστεί σε παγκόσμιο ή τοπικό κοινό. Επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιήσεις εικόνες ή τρεις μικρές προτάσεις για να ορίσεις στην Google τι κάνει την επιχείρησή σου ξεχωριστή και η Google με τη σειρά της θα χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα για να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις την διαφήμιση. Τελικό βήμα είναι να επιλέξεις ένα ποσό που θα χρησιμοποιήσει η Google για να εξασφαλιστεί η επιτυχία της καμπάνιας της διαφήμισης στη Google και η Google θα δημοσιεύσει την διαφήμιση.
Οι πέντε τύποι διαφήμισης της Google
Τα προαναφερθέντα βήματα ισχύουν για όλες τις καμπάνιες των διαφημίσεων της Google. Ωστόσο υπάρχουν πέντε διαφορετικοί τύποι διαφημίσεων της Google:
- Καμπάνια Δικτύου αναζήτησης (Search Network campaign). Μέσω μιας καμπάνιας του Δικτύου αναζήτησης, η διαφήμισή σου θα εμφανίζεται όχι μόνο στην αναζήτηση και στους χάρτες Google, αλλά και σε εκατοντάδες άλλους συνεργάτες της Google, συμπεριλαμβανομένων του YouTube και των Αγορών Google. Σε οποιονδήποτε από αυτούς τους ιστότοπους, όταν οι χρήστες αναζητούν όρους που σχετίζονται με μια λέξη-κλειδί που συμπεριλαμβάνεται στην καμπάνια σου, θα βλέπουν τη διαφήμισή σου.
- Καμπάνια του Δικτύου εμφάνισης (Display Network campaign). Μέσω μιας καμπάνιας του Δικτύου εμφάνισης, μπορείς να στέλνεις οπτικές διαφημίσεις μπροστά σε άτομα χρησιμοποιώντας προϊόντα στο Δίκτυο εμφάνισης της Google, συμπεριλαμβανομένων των Gmail και YouTube.
- Καμπάνια αγορών (Shopping campaign). Μέσω μιας καμπάνιας Αγορών, η Google θα χρησιμοποιήσει τα δεδομένα προϊόντων του ηλεκτρονικού καταστήματός σου, αντί για τη λέξη-κλειδί ενός χρήστη, για να καθορίσει πώς και πού θα εμφανιστεί η διαφήμισή σου στις Αγορές της Google.
- Καμπάνια βίντεο (Video campaign). Μέσω μιας καμπάνιας βίντεο, η εταιρεία σου θα προωθηθεί μέσω μιας διαφήμισης βίντεο που εμφανίζεται στο YouTube και σε άλλες ιδιοκτησίες του Δικτύου εμφάνισης Google.
- Καμπάνια εφαρμογών (App campaign). Μέσω μιας καμπάνιας εφαρμογών, η διαφήμισή σου θα εμφανίζεται στην Αναζήτηση Google, στο YouTube, στο Google Play, στο AdMob, στο Δίκτυο εμφάνισης Google, στο Google Discover, στους συνεργάτες αναζήτησης της Google και σε πολλούς άλλους εκδότες που προβάλλουν διαφημίσεις εφαρμογών.
Tip: Ανεξάρτητα από τον τύπο καμπάνιας που θα επιλέξεις, πιθανότατα θα περιλαμβάνει περισσότερες από μία ομάδες διαφημίσεων. Κάθε ομάδα διαφημίσεων μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα διαφορετικό προϊόν που θέλεις να προωθήσεις στο ίδιο κοινό και κάθε ομάδα διαφημίσεων μπορεί να έχει ένα μοναδικό σύνολο λέξεων-κλειδιών.
Πόσο κοστίζει μία διαφήμιση στην Google;
Ένας βασικός λόγος να χρησιμοποιήσεις τις διαφημίσεις της Google είναι ότι έχεις τον πλήρη έλεγχο σχετικά με το κόστος. Εάν ορίσεις ένα ποσό, η Google Ads δεν θα το ξεπεράσει ποτέ και το πρόγραμμα θα επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα με βάση το ποσό που όρισες.
Γιατί θα πρέπει να χρησιμοποιείς επιτυχημένη καμπάνια Google ads;
Παρακάτω παρατίθενται μερικά από τα πλεονεκτήματα του να χρησιμοποιείς επιτυχημένη καμπάνια Google ads στην στρατηγική που ακολουθείς στο ψηφιακό μάρκετινγκ της επιχείρησής σου επιτυχημένη καμπάνια Google ads.
Αυξάνει τους δυνητικούς πελάτες και τους πελάτες
Η επιτυχημένη καμπάνια Google ads είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία για τη δημιουργία δυνητικών πελατών. Εάν οι καμπάνιες σου έχουν ρυθμιστεί σωστά, έχει τη δυνατότητα να στείλει εξαιρετικά στοχευμένους δυνητικούς πελάτες στον ιστότοπό σας, στη φόρμα συμμετοχής ή σε άλλη ηλεκτρονική ιδιοκτησία.
Η Google Ads σου επιτρέπει να εστιάσεις στα άτομα που αναζητούν αυτό που προσφέρει η επιχείρησή σου. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να βελτιώνεις συνεχώς τις αναζητήσεις σου, ώστε μόνο άτομα που θέλουν να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου να αποστέλλονται στον ιστότοπό σου μέσω αυτής της πλατφόρμας.
Είναι μια ευέλικτη πλατφόρμα μάρκετινγκ
Όποιος χρησιμοποιεί τακτικά τη Google Ads θα σας πει ότι είναι μια εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα μάρκετινγκ. Είναι κατάλληλη για όλα τα είδη και τα μεγέθη οργανισμών. Μπορείς κυριολεκτικά να ενεργοποιήσεις και να απενεργοποιήσεις την κυκλοφορία στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας αυτό το σύστημα. Είναι επίσης συμβατό με ένα ευρύ φάσμα άλλων πλατφορμών μάρκετινγκ και συστημάτων λογισμικού.
Μπορείς εύκολα να προσαρμόσεις τις καμπάνιες για να εστιάσεις σε συγκεκριμένους τύπους χρηστών στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, μπορείς να στοχεύσεις άτομα με βάση την τοποθεσία, τον τύπο της συσκευής που χρησιμοποιούν και τους ιστοτόπους που ανήκουν στην Google και στον οποίο έχουν πρόσβαση (π.χ. αναζήτηση Google, Χάρτες Google, YouTube).
Μπορείς επίσης να ορίσεις τον δικό σου προϋπολογισμό για συγκεκριμένους τομείς μιας καμπάνιας. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να ορίσεις ημερήσιους προϋπολογισμούς και όρια στο ποσό που είσαι διατεθειμένος να ξοδέψεις σε κλικ για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
Έχεις υψηλή απόδοση επένδυσης
Σε αντίθεση με άλλες στρατηγικές μάρκετινγκ, η επιτυχημένη καμπάνια Google ads σε κάνει να πληρώνεις μόνο για διαφημίσεις στις οποίες κάνουν κλικ οι χρήστες. Αφού βελτιστοποιήσεις τις καμπάνιες του Google Ads, μπορείς να έχεις υψηλή απόδοση επένδυσης, κάτι που μπορεί να μην είναι δυνατό με άλλες στρατηγικές μάρκετινγκ.
Ωστόσο, αυτό απαιτεί χρόνο και πρέπει να μάθεις ποια προσέγγιση ταιριάζει σε εσένα και την επιχείρησή σου. Για να έχεις μια σαφέστερη εικόνα του τι θα σου προσφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα, πρέπει να δοκιμάζεις και να παρακολουθείς συνεχώς τις καμπάνιες σου. Η Google Ads είναι τέλεια για αυτό, επειδή οι πληροφορίες που χρειάζεσαι είναι άμεσα διαθέσιμες.
Όταν βρίσκεις τομείς της καμπάνιας σου που προσφέρουν καλή απόδοση επένδυσης, θα πρέπει να εστιάσεις τις προσπάθειες και τον προϋπολογισμό σου σε αυτούς τους τομείς. Εάν μια καμπάνια ή τμήματα μιας καμπάνιας σου κοστίζουν χρήματα, απόρριψέ τα. Επένδυσε αυτή την εξοικονόμηση σε επιτυχημένες καμπάνιες και καμπάνιες που θα δοκιμάσεις στο μέλλον.
Βλέπεις γρήγορα, ξεκάθαρα αποτελέσματα
Η Google Ads είναι γνωστή για την παροχή γρήγορων, απλών αποτελεσμάτων και αναφορών των καμπανιών σου.
Είναι εύκολο να αναλύσεις την πρόοδο των καμπανιών σου, επειδή ο πίνακας ελέγχου σου παρέχει όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με κάθε καμπάνια, όπως τις διαφημίσεις στις οποίες έγιναν κλικ, τις λέξεις-κλειδιά που εισήγαγαν οι επισκέπτες του ιστότοπου και το κόστος των κλικ.
Αυτές οι δυνατότητες καθιστούν την Google Ads ένα εξαιρετικά διαφανές και διαισθητικό σύστημα.
Αξιοποιεί τεράστιες πηγές επισκεψιμότητας υψηλής ποιότητας
Η Google υπερηφανεύεται για την προβολή σχετικού περιεχομένου και διαφημίσεων και η εταιρεία συνεχίζει να εξελίσσει και να βελτιώνει τους αλγόριθμους της μηχανής αναζήτησής της για να παράγει τα πιο σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης και διαφημίσεων. Αυτό έχει θετική επίδραση για τις επιχειρήσεις που διαφημίζονται μέσω της Google Ads, καθώς αυτές οι διαφημίσεις στέλνουν δυνητικούς πελάτες και επισκέπτες υψηλής ποιότητας στον ιστότοπο της επιχείρησής σου, στο κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, στη φόρμα συμμετοχής ή σε άλλα σημεία στο διαδίκτυο. Τα άτομα που σου στέλνει η Google είναι πιο πιθανό να γίνουν πελάτες, να συμμετέχουν στη λίστα των email σου, να ζητούν πληροφορίες ή να κάνουν ό,τι ενέργεια θέλεις να κάνουν από ότι άτομα που προέρχονται από άλλες πηγές.
Θέλεις να μάθεις και άλλα οφέλη του να έχεις επιτυχημένη καμπάνια Google ads;
Μαθαίνεις περισσότερα για την αγορά σου
Είναι σημαντικό να μπεις στο μυαλό των ιδανικών πελατών σου. Η κατανόηση του κοινού σου καθιστά πολύ πιο εύκολο να συναλλάσσεσαι με πελάτες και να μάθεις τι θέλουν.
Ωστόσο, αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει. Οι παραδοσιακές μέθοδοι, όπως τα ερωτηματολόγια και οι συνεντεύξεις, παράγουν περιορισμένα αποτελέσματα.
Η Google Ads, από την άλλη πλευρά, παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες και τις απαιτήσεις των πελατών που οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων προηγούμενων γενεών θα μπορούσαν μόνο να ονειρευτούν. Μερικά από τα πολύτιμα δεδομένα που σου δίνει η Google Ads είναι να μάθεις για τους πελάτες σου, όπως τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν για να βρουν τον ιστότοπό σου, την τοποθεσία τους, τις συσκευές που χρησιμοποιούν και τις ώρες και τις ημέρες που αναζητούν.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, καθώς και για να βελτιώσεις το ψηφιακό μάρκετινγκ, ώστε να μην σπαταλάς χρήματα για διαφήμιση σε άτομα που δεν ενδιαφέρονται για αυτά που έχεις να προσφέρεις.
Η Google Ads είναι ένα από τα πιο ισχυρά διαφημιστικά εργαλεία που δημιουργήθηκαν ποτέ. Ασχολείται με εκατομμύρια αναζητήσεις από χρήστες του Διαδικτύου καθημερινά και στη συνέχεια δίνει στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μια μοναδική ευκαιρία να μετατρέψουν πολλά από αυτά τα άτομα σε δυνητικούς πελάτες και πελάτες.
Αυτά ήταν τα βασικά που πρέπει να μάθεις για το τι είναι οι Google Ads και για επιτυχημένη καμπάνια Google ads. Αν θες να μάθεις και για τις διαφημίσεις των social media μπορείς να κάνεις click