white

4 απλά βήματα για να βελτιώσετε την κατάταξή σας στη Google | SEO 2020

higher ranking

Αν αναρωτιέστε “Πώς να ανέβω στην κατάταξη της Google”, εδώ θα βρείτε την απάντηση για το τι πρέπει να κάνετε για να το πετύχετε. Αρκεί να ακολουθήσετε πιστά τα βήματα!

Όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο η Google λαμβάνει υπόψιν κάποιους παράγοντες για να ορίσει την κατάταξη των σελίδων στα ευρετήριά της. Και αν κάποιος τους αξιοποιήσει, μπορεί να δει τη σελίδα του να ανεβαίνει σημαντικά στα αποτελέσματα.
Στο άρθρο αυτό θα βρείτε ακόμη πιο αποτελεσματικά tips SEO για ακόμη πιο άμεσα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στο page ranking του website σας, αλλά και τεχνικές που φέρνουν αρνητικά αποτελέσματα και θα πρέπει να αποφύγετε όταν βελτιστοποιείτε τις σελίδες σας.

1. Κάντε το περιεχόμενό σας ενδιαφέρον για το χρήστη

  • Content is King

    Θεμελιώδης φράση όταν μιλάμε για βελτιστοποίηση περιεχομένου και SEO. Όσο πιο πλούσιο και ποιοτικό το περιεχόμενο, τόσο το καλύτερο! Προσπαθήστε το κείμενό σας να μην πέφτει κάτω από τις 600 λέξεις και ιδανικά να αποτελείται από 1200-1800 λέξεις. Και πάλι όμως, μην συντάσσετε κείμενο χωρίς νόημα μόνο και μόνο για να φτάσετε το επιθυμητό word count. Μείνετε πιστοί σε ένα ποιοτικό περιεχόμενο και σ’ αυτά που ενδιαφέρουν πραγματικά το χρήστη.
  • “Τραβήξτε” το χρήστη με ένα καλό τίτλο

    Ο τίτλος και το metadescription είναι τα πρώτα πράγματα που βλέπει ο χρήστης στην αναζήτηση της Google. Επομένως πρέπει να καταφέρετε να ξεχωρίστε ανάμεσα σε εκατοντάδες αποτελέσματα και να κάνετε το χρήστη να επιλέξει εσάς! Δύσκολο; Αρκετά, αλλά υπάρχουν τρόποι να αυξήσετε τις πιθανότητες. Σκεφτείτε τι τραβάει εσάς σε ένα τίτλο στην αναζήτηση. Να απαντάει ακριβώς στην ερώτησή σας, να είναι απλός και περιεκτικός, να σας πείθει από τις πρώτες 5 λέξεις του ότι σε εκείνη τη σελίδα βρίσκεται η απάντηση που ψάχνετε!
    Ο τίτλος ιδανικά πρέπει να περιλαμβάνει:
    • Λίστα: συμπεριλάβετε έναν αριθμό που θα υποδεικνύει ότι υπάρχει μία οργανωμένη λίστα
    • Μία μίξη κοινών, μη-κοινών, συναισθηματικών και δυναμικών λέξεων
    • 5-6 λέξεις ώστε να είναι καθαρός και περιεκτικός και να τον πατήσει
    • How to: συμπεριλάβετε φράσεις ή λέξεις όπως «Μάθετε πώς να …», «Απλοί τρόποι να …» που θα δείχνουν πως το περιεχόμενό σας έχει διδακτικό χαρακτήρα
    • Ερώτηση: Βάλτε μία ερώτηση στον τίτλο. Η ερώτηση αυτή προσπαθήστε να ταυτίζεται όσο γίνεται περισσότερο με την ερώτηση που αναζητάει ο χρήστης.
  • Μη γεμίζετε το κείμενό σας με το keyword

    Μπορεί να νομίζετε ότι αυτή η τεχνική λειτουργεί θετικά, «διατυμπανίζοντας» στις μηχανές αναζήτησης ότι το περιεχόμενό σας είναι σχετικό με τον όρο που ψάχνει ο χρήστης. Αυτό είναι μία τεχνική που εφαρμόζεται ευρέως, αλλά τα πράγματα σταδιακά αλλάζουν καθώς οι αλγόριθμοι της Google ταυτίζονται όλο και περισσότερο με τον απλό χρήστη. Δηλαδή αν φανεί υπερβολικό σε έναν απλό χρήστη να συναντήσει σε ένα κείμενο έκτασης 300 λέξεων τη λέξη κλειδί 30 φορές, έτσι ακριβώς θα φανεί και στη Google. To keyword-stuffing είναι κάτι που αποδοκιμάζουν οι μηχανές αναζήτησης καθώς θεωρούν ότι το περιεχόμενο με αυτό τον τρόπο φαίνεται λιγότερο «ανθρώπινο», και προτείνουν η λέξη κλειδί να εμφανίζεται σε ποσοστό 1%, δηλαδή η 1 στις 100 λέξεις να είναι η λέξη-κλειδί.
  • Αντ’ αυτού χρησιμοποιήστε σχετικούς όρους και ποιοτικό περιεχόμενο

    Δεν είναι πλέον τόσο σημαντικό να υπάρχει βελτιστοποίηση του περιεχομένου ως προς την ύπαρξη της λέξης/φράσης κλειδί μέσα σε αυτό.  Αλλά να υπάρχει γενική βελτιστοποίηση του περιεχομένου με διάφορες λέξεις που σχετίζονται με το θέμα και που θα ενδιαφέρουν πραγματικά το χρήστη. Η ποιότητα και η σχετικότητα του περιεχομένου παίζουν πλέον πρωταρχικό ρόλο και αναγνωρίζονται από τους αλγόριθμους της Google.
    Η σημασιολογική πυκνότητα, δηλαδή η ποσότητα και η θέση των σχετικών όρων στο κείμενο διαμορφώνει το relevancy score. Δίνει δηλαδή στη Google να καταλάβει πόσο σχετικό είναι το περιεχόμενο με το keyword που αναζήτησε ο χρήστης.

2. Οργανώστε το περιεχόμενό σας

  • Φροντίστε το περιεχόμενό σας να γίνεται κατανοητό με την πρώτη ματιά

    Μία-δύο προτάσεις που θα περιγράφουν απλά και περιεκτικά το θέμα είναι αρκετές για να καταλάβει ο χρήστης εάν οι πληροφορίες που βρήκε στη σελίδα σας αξίζουν να τις διαβάσει.
    Προσπαθήστε να κάνετε εύκολη την ανάγνωση ώστε να μπορεί ο χρήστης να βρει εύκολα αυτό που θέλει. Χωρίστε το κείμενο σε ενότητες, χρησιμοποιώντας τίτλους, λίστες και bulletpoints, δίνοντας συνδέσμους για σχετικά άρθρα, βίντεο, εξωτερικούς συνδέσμους για ακόμη περισσότερες πληροφορίες. Κλείστε με μία σύνοψη ή κάποια συμπεράσματα στο τέλος που θα κάνουν όχι μόνο το χρήστη, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν εύκολα και γρήγορα το θέμα.
  • Προσθέστε εικόνες και πολυμέσα

    Είναι αποδεδειγμένο με στατιστικά ότι ο χρήστης πάντα προτιμάει ένα περιεχόμενο που περιέχει εικόνες και πολυμέσα και πως η εισαγωγή μεγάλου αριθμού φωτογραφιών στα άρθρα βελτιώνει το ranking. Γι’ αυτό φροντίστε το περιεχόμενό σας να είναι πλούσιο σε εικόνες και βίντεο, ώστε ο χρήστης να καταλαβαίνει ακόμη καλύτερα το θέμα, να βρίσκει φωτογραφίες που πιθανώς θα τον ενδιαφέρουν και θα παρακαλουθεί βίντεο που θα αυξήσουν το χρόνο που θα μένει στη σελίδα σας.
  • Χρησιμοποιήστε γλώσσα απλή και κατανοητή

    Η αναγνωσιμότητα ενός κειμένου ορίζεται από το πόσο απλό και κατανοητό είναι. Εάν για παράδειγμα ένα παιδί του δημοτικού μπορεί να καταλάβει το κείμενό σας, τότε η αναγνωσιμότητά του είναι καλή. Εάν χρησιμοποιεί πιο περίπλοκη γλώσσα απευθύνεται σε πιο εξειδικευμένο κοινό, άρα στο μέσο χρήστη είναι δυσνόητο.
    Βελτιώστε λοιπόν την αναγνωσιμότητα του περιεχομένου σας, κάντε το όσο πιο κατανοητό γίνεται και προσπαθήστε να δίνετε απαντήσεις στα ερωτήματα που πιθανώς αναζητούν οι χρήστες.

3. Δείτε τα user signals | Κρατήστε το χρήστη στη σελίδα

User signals είναι τα «σήματα» που καταγράφει η Google όταν ένας χρήστης επισκέπτεται μία σελίδα.

Με απλά λόγια, εάν ο χρήστης επισκεφθεί μία σελίδα και για κάποιο λόγο δεν του αρέσει ή δε βρει αυτό που θέλει, θα εγκαταλείψει γρήγορα τη σελίδα ή δε θα πλοηγηθεί σε άλλες σελίδες του website. Εάν του αρέσει η σελίδα και βρει ενδιαφέρον το περιεχόμενό της, ίσως να επισκεφθεί και άλλες σελίδες με περισσότερα σχετικά άρθρα.

Αυτές οι κινήσεις καταγράφονται και συλλέγονται σαν στατιστικά που δίνουν πολύτιμα στοιχεία στις μηχανές αναζήτησης για την ποιότητα του περιεχομένου σας και διαμορφώνουν το page ranking της σελίδας σας.

Για να παραμείνει περισσότερο στο site και να μην πατήσει το “←” για να δει κι άλλα αποτελέσματα στην αναζήτηση, μπορείτε να του προσφέρετε εσείς σχετικό περιεχόμενο.
Για παράδειγμα σε ένα post, τοποθέτησε συνδέσμους με σχετικά links στο τέλος του άρθρου ώστε να μεταβεί και σε άλλα posts. Άλλος ένας αποτελεσματικός τρόπος είναι οι εξωτερικοί σύνδεσμοι (outbound links) να ανοίγουν σε νέο παράθυρο ή σε νέα καρτέλα ώστε ο χρήστης να μη βγαίνει από τη σελίδα σας.

Επομένως ένα ενδιαφέρον περιεχόμενο θα σας δώσει τρία user signals:

Αύξηση του χρόνου που περνάει ο χρήστης στο website (Time on site)
Ο χρήστης ενδιαφέρεται για το περιεχόμενό σας και το διαβάζει περισσότερη ώρα αυξάνοντας το χρόνο παραμονής στη σελίδα σας. Ο χρόνος παραμονής των χρηστών στη σελίδα σας βελτιώνει την κατάταξή σας, καθώς η Google θεωρεί ότι το περιεχόμενό σας είναι ενδιαδέρον και «κρατάει» τους χρήστες στη σελίδα σας.

Μείωση του χρόνου εγκατάλειψης (Bounce rate)
Το bounce rate αυξάνεται όταν ο χρήστης επισκεφθεί μία σελίδα σας και αμέσως ή μετά από λίγο την εγκαταλείψει. Δεν προχωράει σε διάδραση με το περιεχόμενο και δεν πλοηγείται σε άλλες σελίδες. Όσο πιο αυξημένο το bounce rate, το ποσοστό εγκατάλειψης δηλαδή, τόσο χαμηλότερο το page ranking.
Προσπαθήστε λοιπόν να κρατήσετε το χρήστη στη σελίδα κεντρίζοντάς του το ενδιαφέρον και παρέχοντάς του περισσότερο ενδιαφέρον περιεχόμενο από αυτό που έψαχνε!

Αύξηση του ποσοστού διάδρασης ή Click through rate (CTR)
Όταν έχετε κάνει μία καλή βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας δίνοντας στο χρήστη συνδέσμους και σημεία αλληλεπίδρασης, έχετε μεγάλες πιθανότητες να αυξήσετε το CTR της σελίδας σας. Όταν η Google δει ένα site που οι χρήστες περνούν πολύ χρόνο σε αυτό, αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό του και πλοηγούνται μέσα στις σελίδες του, τότε θεωρεί πως είναι αξιόπιστο και ποιοτικό και βελτιώνει την κατάταξή του στα αποτελέσματα αναζήτησης.

4. Δώστε ένα θετικό user experience στο χρήστη

Ή τουλάχιστον προσπαθήστε να μην είναι αρνητικό. Υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που καθορίζουν από τα πρώτα δευτερόλεπτα αν ο χρήστης θα αισθανθεί θετικά ή αρνητικά για τη σελίδα σας.

  • Ο χρόνος φόρτωσης της σελίδας

    Μία σελίδα που αργεί να φορτώσει έχει μεγάλες πιθανότητες να την εγκαταλείψει ο χρήστης προτού καν φορτώσει πλήρως το περιεχόμενό της. Μία σελίδα που έχει μία καλή ταχύτητα από την άλλη είναι εύχρηστη και δεν κάνει τον χρήστη να περιμένει.
  • Τα pop ups

    Μπορεί να είναι διαφημίσεις, newsletter, ειδοποιήσεις της ιστοσελίδας, και μπορεί να είναι υπερβολικά ενοχλητικές. Οπότε μην περιμένετε ο χρήστης να καθίσει να τις αντιμετωπίσει μία μία. Φυσικά και θα προτιμήσει να φύγει από τη σελίδα σας και να αναζητήσει αλλού αυτό που ψάχνει. Όσο σημαντικό κι αν είναι για εσάς να εμφανίσετε κάποιες ειδοποιήσεις στο χρήστη, πρέπει πάντα να σκέφτεστε από τη δική του οπτική γωνία.
    Πρέπει να αποφεύγονται οι ειδοποιήσεις και οι διαφημίσεις σε μορφή pop-up, pop-up που δεν κλείνει για κάποια δευτερόλεπτα και overlay ads, γιατί αυτά θα έχουν αντίκτυπο στο user experience άρα και στο bounce rate. Μην υποχρεώνετε το χρήστη να κάνει κλικ στη διαφήμιση, γιατί αυτό παραβαίνει την πολιτική των διαφημίσεων της Google και μπορεί πολύ εύκολα να κάνει ban στη σελίδα σας.
  • Redirects

    Μπορεί για κάποιο λόγο να έχετε τροποποιήσει το link κάποιας σελίδας σας. Θα πρέπει να φροντίσετε να κάνετε redirect σε έναν έγκυρο σύνδεσμο. Εάν δεν κάνετε θα εμφανιστεί Error 404 στο χρήστη. Αν γίνει αυτό οι πιθανότητες εγκατάλειψης αυξάνονται κατακόρυφα.

Ανακεφαλαιώνοντας

Dos

  • Πάντα να γράφετε κείμενο για ανθρώπους και όχι για μηχανές αναζήτησης.
  • Δώστε στο χρήστη ποιοτικό περιεχόμενο, σωστά δομημένο, όσο το δυνατόν μεγαλύτερης έκτασης με πολλές φωτογραφίες και πολυμέσα αλλά και σχετικούς συνδέσμους.
  • Χρησιμοποιήστε σχετικούς όρους και φράσεις σε όλη την έκταση του κειμένου σας.
  • Δώστε ένα eye-catching τίτλο για να ξεχωρίσετε στα αποτελέσματα.
  • Φροντίστε το θέμα σας να γίνεται όσο το δυνατόν πιο κατανοητό από τις πρώτες προτάσεις.
  • Χρησιμοποιήστε γλώσσα απλή και κατανοητή.

Don’ts

  • Μη γεμίζετε το περιεχόμενό σας με τη λέξη κλειδί. Μείνετε σε μία πυκνότητα στο 1% περίπου, προσπαθήστε να βελτιώσετε σημασιολογική πυκνότητα.
  • Μη «βομβαρδίζετε» το χρήστη με pop up με διαφημίσεις ή ειδοποιήσεις.
  • Μην εξαναγκάζετε το χρήστη να προχωρήσει σε μία ενέργεια.
  • Μην παραλείψετε να τοποθετείτε όσο το δυνατόν περισσότερους εσωτερικούς συνδέσμους.
  • Μην αμελείτε τη συγγραφή βελτιστοποιημένων τίτλων και metadescriptions για τις σελίδες και τα άρθρα σας.
  • Μην αφήνετε τις σελίδες σας χωρίς έγκυρους συνδέσμους.

Tip: Όσο περισσότερο αφοσιωθείτε στην συνεπή εφαρμογή αυτών των τεχνικών στη σελίδα σας, τόσο πιο άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα θα είναι τα αποτελέσματα!

Share this post!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Τελευταία Άρθρα