white

Πώς το “lockdown” εκτόξευσε τις online αγορές

online shoppingg 1536x850 1

Με τα καταστήματα κλειστά και τους πολίτες περιορισμένους στα σπίτια, το lockdown ήταν επόμενο να στρέψει την προσοχή στα online καταστήματα ως τη μοναδική λύση για εκείνους που ήθελαν να κάνουν τα ψώνια τους.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να αποκτήσουν eshop κατά την περίοδο της καραντίνας. Έτσι συνέχισαν και συνεχίζουν τη λειτουργία τους, εξυπηρετώντας τους πελάτες τους διαδικτυακά κι ανέπαφα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών οι ψηφιακοί καταναλωτές στην Ελλάδα το 2019 ανέρχονταν στο 32% έναντι 53% στην ΕΕ, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν μόλις στο 15%. Τον Απρίλιο 2020 και εν μέσω πανδημίας ο αριθμός των ψηφιακών χρηστών υπερδιπλασιάστηκε, η καταναλωτική δαπάνη μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων αυξήθηκε έως και 170% εβδομαδιαίως σε σχέση με το 2019, ενώ τα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου το Μάρτιο και Απρίλιο εξαπλασιάστηκαν. Είχαμε επίσης, 45% μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε ηλεκτρονικά καταστήματα, τόσο απευθείας όσο και μέσω των κοινωνικών δικτύων, 52% επιπλέον όγκο παραγγελιών, 50% περισσότερες παραγγελίες μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών και 53% περισσότερες παραγγελίες μέσω κινητών τηλεφώνων. Επίσης, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, αναδεικνύοντας την ανάγκη υποστήριξης των επιχειρήσεων στην παροχή της πληρέστερης δυνατής ενημέρωσης των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Τα online ρεκόρ του 2020

Τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) έδειξαν πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις τον Απρίλιο 2020 κατέγραψαν νέο ρεκόρ μετά το Μάρτιο που ξεκίνησε η περίοδος της καραντίνας.  Αξιολογώντας την μεταβολή της online δαπάνης από τις πρώτες 9 εβδομάδες του έτους (προ COVID-19), διαφαίνεται ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έχει πλέον εξαπλασιαστεί σε τζίρο.

Τα στοιχεία της έρευνας που εκπόνησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών στην κυλιόμενη εβδομαδιαία (25-27 Μαρτίου και 1-3 Απριλίου 2020) έδειξαν πως σημειώθηκε διπλασιασμός των Ελλήνων online καταναλωτών και 8-10 φορές αυξήθηκαν οι online παραγγελίες στα ηλεκτρονικά σούπερ-μάρκετΣε σχέση με πέρυσι έχει διπλασιαστεί η τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% του πληθυσμού που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 44% την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου 2020 και στην ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού από 13% στο 25%. Παράδειγμα επιβεβαίωσης αποτέλεσε και η πρόσφατη ανακοίνωση του Skroutz, που αριθμεί 4.400 ηλεκτρονικά καταστήματα και 10 εκατομμύρια προϊόντα και κατέγραψε αύξηση των online αγορών κατά 41%.

Ειδικά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ήταν οκταπλάσια,  σε σύγκριση με το 2019.  Επίσης αυξήθηκαν κατακόρυφα και οι αγορές τροφίμων από απόσταση, αφού το 10% των πολιτών παρήγγειλε τηλεφωνικά από συνοικιακό κρεοπωλείο/οπωροπωλείο και το 5% αντίστοιχα από κοντινό/συνοικιακό κατάστημα σούπερ-μάρκετ. Όπως τόνισαν οι αναλυτές του Eltrun, παρά τα παράπονα των καταναλωτών για τη διαθεσιμότητα και την παράδοση των προϊόντων, αρκετά θετικά αξιολογήθηκαν άλλοι σημαντικοί παράγοντες όπως οι τρόποι πληρωμής (68%), το προσεγμένο προσωπικό παράδοσης (49%), το σωστό πακετάρισμα των προϊόντων (47%), η ποικιλία προϊόντων (45%), η καθαριότητα και σωστή φύλαξη των φρέσκων προϊόντων (44%).

Εκτόξευση έως 129% σε κατοχυρώσεις domain για e-shop

Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που ανέδειξε η πανδημία ήταν η τάση των ελληνικών επιχειρήσεων να αποκτήσουν ενεργή παρουσία πωλήσεων στο ψηφιακό κανάλι. Σύμφωνα με στοιχεία του Papaki που αποτελεί καταχωρητή domain στην Ελλάδα, οι ελληνικές επιχειρήσεις στράφηκαν στη δημιουργία e-shop ως απάντηση στα μέτρα περιορισμού που έλαβε η χώρα. Όπως τονίζεται η άνοδος σε κατοχυρώσεις domain για e-shop κατέγραψε απόλυτα τον παλμό του εμπορίου στη χώρα μας, αλλά και τις αλλαγές που θα έρθουν στον κλάδο. Ειδικότερα εντοπίστηκε γενική αύξηση στις κατοχυρώσεις των domain names στο τρίμηνο Μάρτιος-Μάιος, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019. Ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα στοιχεία για τα domain που χρησιμοποιούνται κυρίως στο e-commerce, όπως το .shop (αύξηση +93,6%) και το .store (αύξηση +129%). Φαίνεται ξεκάθαρα λοιπόν ότι πολλές επιχειρήσεις που μέχρι τώρα διέθεταν μόνο φυσική παρουσία ή μία απλή ιστοσελίδα, αναζήτησαν λύσεις –εν μέσω πανδημίας– με στόχο και τη δημιουργία e-shop, ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία τους.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Share this post!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Τελευταία Άρθρα