Ο μελετημένος σχεδιασμός λογότυπου είναι η πρώτη ενέργεια που πρέπει να δρομολογηθεί για την ενίσχυση της εικόνα ενός brand και για την ψηφιακή αλλά και φυσική παρουσία της επιχείρησής.
Το λογότυπο αποτελεί τη γραφιστική αποτύπωση μιας επιχείρησης. Με απλά λόγια είναι η εικόνα της επιχείρησης και αυτού που η ίδια αντιπροσωπεύει.
Το λογότυπο εκφράζεται από ένα γραφιστικό σχέδιο (οπτικό στοιχείο), που μπορεί να είναι σύμβολο, όνομα γραμμένο με ιδιαίτερη τεχνοτροπία, ή συνδυασμός και των δύο.
#5 tips για ένα επιτυχημένο λογότυπο
Με όποιον τρόπο και αν επιλέξετε να εκφράσετε το λογότυπό σας, οφείλετε να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω:
1. Να μεταδίδει τα κατάλληλα μηνύματα και συναισθήματα σύμφωνα με τις αντιλήψεις της εταιρείας. Όταν το λογότυπο καταφέρει να μας μεταδώσει το κατάλληλο για κάθε επιχείρηση συναίσθημα, τότε έχει ανοίξει ένα κανάλι επικοινωνίας μεταξύ του ιδιοκτήτη του λογότυπου/ επιχείρησης και του παρατηρητή/ πελάτη.
2. Να είναι απλό και ευανάγνωστο. Να έχει δυνατή, ισορροπημένη εικόνα, χωρίς περιττά στοιχεία. Αυτά επιτυγχάνονται με απλές γραμματοσειρές και χρήση προσεκτικά επιλεγμένων συνδυασμών χρωμάτων. Με αυτό τον τρόπο το λογότυπο μπορεί να αναγνωρίζεται και να απομνημονεύεται εύκολα στο μυαλό του αποδέκτη.
3. Να είναι πρωτότυπο και ξεχωριστό ώστε να μη θυμίζει κάποιο άλλο λογότυπο. Το λογότυπο κάθε επιχείρησης θα πρέπει να δείχνει την ταυτότητα της επιχείρησης και να δίνει το δικό της στίγμα στον κόσμο των επιχειρήσεων.
4. Να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικές κλίμακες – διαστάσεις για τις διάφορες εφαρμογές της οπτικής ταυτότητας. Το λογότυπο χρησιμοποιείται σε διάφορες έντυπες και ηλεκτρονικές μορφές διαφόρων διαστάσεων, οπότε οφείλει να εμφανίζεται σωστά σε όλα τα μεγέθη είτε μικρά είτε μεγάλα.
5. Σχεδιάστε για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Γνωρίστε το κοινό και τι τους αρέσει και στοχεύστε σε αυτό. Μην κάνετε το λάθος να το σχεδιάσετε για τον εαυτό σας.