Η επαγγελματική κάρτα είναι ίσως το μοναδικό έντυπο μέσο που θα είναι πάντα απαραίτητο για μία επιχείρηση ή έναν επαγγελματία.
Είναι η χειροπιαστή ταυτότητα της επιχείρησής σας η οποία παρέχει στους πελάτες σας ό,τι χρειάζονται για να σας αναγνωρίσουν και να μπορέσουν να επικοινωνήσουν μαζί σας. Ο σχεδιασμός της πρέπει να εκφράζει το ύφος της επιχείρησής σας. Για το λόγο αυτό προσέξτε τα παρακάτω:
Προσθέστε τα βασικά στοιχεία επικοινωνίας
Τα απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να χρησιμοποιήσετε στην κάρτα σας είναι το λογότυπό σας, το όνομα της επιχείρησης σας ή το όνομά σας, η ιδιότητά σας και τα βασικά στοιχεία επικοινωνίας όπως ένα τηλέφωνο ή ένα email. Όλα τα υπόλοιπα είναι προαιρετικά.
Μην ξεχάσετε το email!
Πλέον το email θεωρείται απαραίτητο στοιχείο επικοινωνίας. Οι περισσότεροι πελάτες σας ίσως προτιμήσουν μία επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Καλό είναι να χρησιμοποιήσετε το επαγγελματικό σας email όπως “info@yourbusiness.gr” ή “yourbusiness@gmail.com” αντί για το “ioannisioannidis1985@hotmail.gr”. Η επαγγελματική σας κάρτα χρειάζεται να δείχνει επαγγελματισμό από όλες τις απόψεις.
Προσθέστε τα social media της επιχείρησής σας
Εάν έχετε social media σελίδες, καλό θα είναι να τα προσθέσετε στην κάρτα σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο το εικονίδιο κάθε κοινωνικού δικτύου ή το username με το οποίο μπορούν να σας βρουν οι χρήστες.
Χρησιμοποιήστε μόνο τα απαραίτητα για να μην υπερφορτώσετε την κάρτα σας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν πως είστε σύγχρονοι και ενημερωμένοι γι’ αυτό και είναι σημαντικό να τα προσθέσετε.
Tip: Όταν δημιουργείτε τις σελίδες σας στα social media φροντίστε το username να είναι παντού το ίδιο για να υπάρχει συνέπεια. Έτσι θα μπορείτε να προσθέσετε στην κάρτα σας κάτι τέτοιο: @mybusiness
Oι κάρτες σας δεν είναι διαφημιστικό φυλλάδιο
Προσέξτε να αναγράφονται μόνο τα απαραίτητα στοιχεία της επιχείρησής σας. Όλοι οι άνθρωποι όταν πιάνουν μία επαγγελματική κάρτα περιμένουν να βρουν:
-Ποιος είσαι
-Τι κάνεις
-Πώς μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σου
Στοιχεία όπως, προσφορές, αναλυτικά προϊόντα και φωτογραφίες μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε σε διαφημιστικά φυλλάδια ή καταλόγους. Η κάρτα σας πρέπει να είναι λιτή και απέριττη και να περιλαμβάνει μόνο τα απολύτως απαραίτητα ώστε να μην είναι φορτωμένη.
Αφήστε άδειο χώρο στην επαγγελματική κάρτα
Δεν είναι ανάγκη να γεμίσετε όλο τον άδειο χώρο. Ο άδειος χώρος είναι απαραίτητος για να υπάρχει μία ισορροπία στην εικόνα της κάρτας σας και δίνει στο σχεδιασμό της “χώρο να αναπνεύσει”. Μπορείτε, εφόσον ο σχεδιασμός της σας φαίνεται πολύ άδειος, αντί πληροφοριών να προσθέσετε κάποιο χρώμα ή κάποιο σχέδιο, ώστε να τη γεμίσετε χωρίς να τη φορτώσετε.
Η αισθητική της κάρτας σας βέβαια εξαρτάται από το ύφος της επιχείρησής σας. Επομένως εάν προωθείτε μία πιο minimal εικόνα, αντίστοιχη θα είναι και η κάρτα σας. Εάν αντίθετα έχετε αποφασίσει να ακολουθήσετε μία πιο σύνθετη και maximal προσέγγιση, μπορεί και η κάρτα σας να ακολουθήσει την ίδια λογική. Με τη βοήθεια ενός επαγγελματία γραφίστα θα καταλήξετε στην ιδανική εταιρική ταυτότητα και στη συνέχεια στην τέλεια επαγγελματική κάρτα!
Επιλέξτε τη safe διάσταση ή κάτι πιο ιδιαίτερο
Η κλασική διάσταση μίας επαγγελματικής κάρτας είναι το 8,5 x 5,5 εκ. , μπορείτε να μείνετε σε αυτή τη διάσταση για να είστε safe και να βεβαιωθείτε πως η κάρτα σας θα χωράει άνετα στη θήκη του πορτοφολιού του πελάτη σας. Παρ’ όλα αυτά οι διαστάσεις ποικίλουν, αφού μία επαγγελματική κάρτα μπορεί να έχει διάσταση έως 9 x 5 εκ. , γνωστή ως visit card ή ακόμα και να είναι αναδιπλούμενη! Από εκεί και πέρα, επιλέγετε τη διάσταση με βάση τις ανάγκες σας.
Κάντε την επαγγελματική κάρτα σας ξεχωριστή!
Εάν είστε του κλασικού, προτιμήστε ματ πλαστικοποίηση. Φροντίζει την κάρτα σας από τη φθορά και τα σκισίματα. Εάν θέλετε κάτι πιο fancy μπορείτε να δοκιμάσετε διαφορετικά είδη χαρτιού, ή μετεκτυπωτικά φινιρίσματα όπως χρυσοτυπία, ανάγλυφο, uv spot, βάψιμο σόκορου και πολλά ακόμα.
Plus Tip!
Χρησιμοποιήστε QR code
Τα QR code εν έτει 2021 έχουν κατακτήσει τους τρόπους που αλληλεπιδράμε με τα έντυπα χρησιμοποιώντας τις smart συσκευές μας. Με ένα απλό “σκανάρισμα” μπορούμε να επισκεφτούμε μία ιστοσελίδα, να ανοίξουμε μία εφαρμογή ή να κατεβάσουμε ένα αρχείο.
Εκμεταλλευτείτε αυτή την αμεσότητα και χρησιμοποιήστε το QR code στην κάρτα σας για να οδηγήσετε τους επισκέπτες σας απευθείας στο website σας, στις σελίδες σας στα social media ή όπου άλλο θεωρείτε ότι χρειάζεται.