Χρειάζεστε νέο λογότυπο; 5 ενδείξεις ότι είναι ώρα για ανανέωση!

REBRANDING

Έχετε μια εξαιρετική στρατηγική επωνυμίας (brand strategy) και λειτουργεί αρκετά καλά.

Δεν χρειάζεται να τη χάσετε, σωστά;

Η αλήθεια είναι ότι μπορεί η στρατηγική επωνυμίας σας να δείχνει ότι πηγαίνει καλά, αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικό να μένετε στο τώρα. Οι τάσεις αλλάζουν, κι αν η επωνυμία σας δε συμβαδίζει, μπορεί να αρχίσετε να χάνετε πελάτες.

Σε έναν κόσμο όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι πελάτες έχουν τόσες πολλές επιλογές, δεν έχετε την πολυτέλεια να επαναπαυθείτε.

Οπότε, τι ακριβώς συνεπάγεται ενός rebranding;

Πολλοί τρομάζουν στην ιδέα να κάνουν αλλαγές στην εταιρική τους εικόνα, όμως στην πραγματικότητα το rebranding έρχεται με όλες τις καλές προθέσεις για εσάς και την επαγγελματική σας ταυτότητα.

Το rebranding λοιπόν είναι μια “αναμόρφωση” του τρόπου που με τον οποίο η επωνυμία σας επικοινωνεί το αντικείμενο, τις αξίες της και την αισθητική της, κι όταν γίνεται σωστά, ανανεώνει την εικόνα σας και βοηθάει στο να φαίνεται η επιχείρησή σας αναβαθμισμένη και εκσυγχρονισμένη.

Ένα rebranding μπορεί να κάνει και περισσότερα.
Μπορείτε να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες, να αυξήσετε την αφοσίωση, να κλείσετε τις πωλήσεις πιο εύκολα, να επιτύχετε premium τιμές και να αυξήσετε την αναγνώριση και την αξία της επωνυμίας, πάντα διατηρώντας παράλληλα υψηλά standard στην ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων σας.

Ποιες είναι λοιπόν οι ενδείξεις ότι ήρθε η ώρα για μια αλλαγή στην εταιρική σας ταυτότητα;

1) Το όνομα της επιχείρισής σας δεν αντικατοπτρίζει πλέον το όραμα της επωνυμίας σας.

ignyte branding blpg signs its time to rebrand your name

Ένα από τα πιο προφανή σημάδια για την αλλαγή επωνυμίας είναι ένα μη βέλτιστο εμπορικό σήμα. Συμβαίνει. Αυτό που φαινόταν υπέροχο όνομα πριν από 15 χρόνια, τώρα πλέον ίσως να μην αντιπροσωπεύει το τι είναι η επωνυμία σας.

Μερικές φορές οι αλλαγές στο πολιτισμικό πλαίσιο μπορούν να αλλάξουν την έννοια ενός ονόματος. Αν ο Larry Page και ο Sergey Brin δεν είχαν την προνοητικότητα να αλλάξουν το αρχικό όνομα της Google, θα είχαμε όλοι το BackRub ως την προεπιλεγμένη αρχική σελίδα του προγράμματος περιήγησής μας!

Όποιος κι αν είναι ο λόγος, δεν πρέπει να αφήσετε το όνομα της επωνυμίας σας να βαραίνει την ίδια την επωνυμία. Ένα ισχυρό όνομα είναι το θεμέλιο της ιστορίας του brand σας και θα πρέπει να είναι μοναδικό, διαφοροποιητικό και, πάνω απ’ όλα, αξέχαστο.

Εάν αποφασίσετε να αλλάξετε τελείως το όνομα της επιχείρησής σας, ίσως ανακαλύψετε ότι δεν είναι τόσο απλό. Πέρα από το δύσκολο έργο του να πετύχεις ένα όνομα που είναι ταυτόχρονα μοναδικό και ουσιαστικό, υπάρχουν οι σημαντικές προκλήσεις του ελέγχου των εμπορικών σημάτων και της έρευνας URL. Ακολουθώντας μια σωστή διαδικασία ονοματοδοσίας μπορείτε να διασφαλίσετε ότι το νέο σας όνομα είναι πλήρως διαθέσιμο.

2. Αποτυγχάνετε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό.

0d5f2bba4c7fc322ff0e6e96d6311e46

Άλλη μια ένδειξη ότι πρέπει να αλλάξετε την επωνυμία σας είναι όταν βλέπετε ότι το brand σας δεν ξεχωρίζει πλέον από τα άλλα.

Το branding έχει να κάνει με την ανταγωνιστική διαφοροποίηση. Αλλά θα εκπλαγείτε πόσες εταιρείες δεν είναι σε θέση να επικοινωνήσουν τις διαφορές τους από τις υπόλοιπες. Όταν δεν έχετε ξεκάθαρα διατυπωμένους παράγοντες διαφοροποίησης, οι πωλήσεις και η επιχειρηματική ανάπτυξη μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολες. Είναι σημαντικό τόσο οι υπάλληλοί σας όσο και οι πελάτες σας να κατανοήσουν γιατί η επωνυμία σας διαφέρει από τις υπόλοιπες.

Το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα είναι το στοιχείο που σας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους. Και αυτό δε μπορεί να είναι άλλο από το εμπορικό σήμα σας. Μια ισχυρή επωνυμία σάς δίνει τη δυνατότητα να ανταγωνιστείτε, είτε έχετε απτό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας, είτε όχι.

3. Δυσκολεύεστε να αυξήσετε τις τιμές σας.

068d9eb990e37b10f021ce7d6d937521

Εάν η τιμή της αγοράς για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας φαίνεται απελπιστικά σταθερή, παρά το αυξανόμενο κόστος των υλικών, μια αλλαγή επωνυμίας μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος απελευθέρωσης.

Μία παρωχυμένη εταιρική εικόνα δε μπορεί τόσο εύκολα να συμβαδίσει με έναν ουσιαστικό εκσυγχρονισμό, είτε στη λειτουργία την επιχείρησης είτε σε μία ενδεχόμενη αύξηση των τιμών των υπηρεσιών ή των προϊόντων της. Ένα rebranding σάς δίνει τη δύναμη να αναβαθμιστείτε ριζικά, επαναπροσδιορίζοντας την αξία των παροχών σας με την κατάλληλη αύξηση στις τιμές σας. Οι ισχυρές μάρκες είναι πιο κερδοφόρες, δημιουργούν περισσότερα ίδια κεφάλαια και πωλούν σε υψηλότερα πολλαπλάσια.

4. Προσπαθείτε να συνδεθείτε με ένα νέο κοινό

cd5b2982e5bc61f0b73e8e1e09830388 1

Σήμερα είναι η Gen Z. Αύριο θα είναι η Gen Alpha.
Εάν προσπαθείτε να τραβήξετε την προσοχή ενός νέου κερδοφόρου κοινού, μάλλον ήρθε η ώρα να ανανεώσετε την επωνυμία της επιχείρησής σας. Η προώθηση της εταιρείας σας σε νέα τμημάτα πελατών ξεκινά με τη διασφάλιση ότι η επωνυμία σας συνδέεται με τις ανάγκες τους.
Με την παρακολούθηση επωνυμίας, μπορείτε να παρακολουθείτε τα κίνητρα, τις προτιμήσεις, τις ανάγκες και τις αγοραστικές συνήθειες νέων και υπαρχόντων πελατών και να προσαρμόσετε ανάλογα τον χαρακτήρα της επωνυμίας σας. Το τελευταίο πράγμα που θέλει ένας έξυπνος νέος είναι να συσχετιστεί με τις δύσπεπτες μάρκες της γενιάς των γονιών του. Μια αλλαγή επωνυμίας σάς επιτρέπει να επαναπροσδιορίσετε την ουσία του brand σας με στόχο να προσεγγίσετε αυτό το νέο και αναξιοποίητο κοινό.

5. Το επιχειρηματικό μοντέλο ή η στρατηγική σας έχει αλλάξει

c39c61ad5c22143803375465372dbfd6

Ένα άλλο σημάδι για το πότε πρέπει να ανανεώσετε την επωνυμία της επιχείρησής σας είναι όταν αλλάζει το επιχειρηματικό μοντέλο ή η στρατηγική σας.

Όπως είδαμε πρόσφατα, δεν μπορείτε πάντα να προβλέψετε τους εξωτερικούς παράγοντες που θα επιβάλουν αλλαγές στην επιχείρησή σας. Αλλά όταν αλλάζει το επιχειρηματικό μοντέλο ή η στρατηγική σας, πρέπει μαζί του να αλλάξει και η επωνυμία σας.

Όταν αλλάζετε την επωνυμία σας για να προσαρμοστείτε σε μια θεμελιώδη αλλαγή στην επιχείρησή σας, θα πρέπει να ξεκινήσετε από τα θεμέλια: την πυξίδα της επωνυμίας σας.

Όποιοδήποτε ολοκληρωμένο rebranding ξεκινά με την εδραίωση του σκοπού, του οράματος, της αποστολής και των αξιών της εταιρείας σας.
Γιατί υπάρχει η εταιρεία σας; Που κατευθύνεται; Πώς θα φτάσει εκεί; Ποιες αξίες καθορίζουν την εταιρική σας κουλτούρα;
Η σαφής άρθρωση αυτών των κατευθυντήριων αρχών είναι το σημείο εκκίνησης για κάθε rebranding, ειδικά εκείνων που εμπνέονται από μια αλλαγή στην επιχειρηματική στρατηγική. Η πυξίδα της επωνυμίας σας παρέχει τη βάση για πολλά άλλα στοιχεία του brand σας και διαγράφει μια πορεία προς τη μελλοντική επιτυχία του.

Πώς θα ξέρετε πότε πρέπει να κάνετε rebranding;

Συχνά το πρώτο σημάδι είναι απλώς να αναρωτιέσαι αν είναι απαραίτητο ένα rebranding.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο, ότι ένα rebranding είναι ένα φυσικό μέρος της ανάπτυξης οποιασδήποτε επιχείρησης. Το θέμα δεν είναι το “εάν”, το θέμα είναι το “πότε”.

Μπορείτε να είστε σίγουροι ότι παίρνετε τη σωστή απόφαση μετρώντας τα οφέλη που θα προκύψουν από το rebranding. Έτσι θα δείτε ότι η επένδυση είναι πιθανό να αποδώσει πολλαπλάσια, για τα επόμενα χρόνια.

Share this post!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print